Golden Rush

Foto: Marika Majorová

Foto: Marika Majorová

Približne pred rokom sa začala naša spolupráca s Europapierom a do redakcie Inspire magazinu vtedy doručila pošta promomateriál na papiere značky Galaxy Metallic. Respektíve, pristálo u nás krásne, lesklé, metalické papierové lietadielko :) Kampaň znela „Papierom ku hviezdam!“, a čo sa odvtedy zmenilo, prezradí za Europapier Slovensko Mária Danišová, zodpovedná za Backselling / Marketing divízie Design Papers.


Maji, kam za ten rok zaniesli papiere teba?

Na túto kampaň spomínam veľmi rada z viacerých dôvodov. Bola som plná očakávania a nadšenia z novej práce, hlava plná nápadov a vízií, energia atómovej elektrárne. Asi poznáte ten pocit, ako keď idete skočiť šípku do gýčovo modrej hladiny mora... Oslovila som vtedy chalanov z KAT studio, keďže som poznala ich prácu a štýl grafického dizajnu, mali môj rešpekt a dôveru. Pre Europapier navrhli kreatívny koncept kampane aj lettering lietadielka. V rámci digitálnej print produkcie sme na papiere Galaxy Metallic ešte naniesli špeciálne glitrové parciálne laky sieťotlačou, čo umocnilo výsledný efekt. Strieborné lietadielko zaletelo ku mnohým zákazníkom a verím, že splnilo svoju úlohu zaujať, potešiť a inšpirovať. V každom prípade kampaň je stále aktuálna a výberom metalického papiera môžete dodať žiadaný efekt a lesk komunikácii, či už v pracovnom alebo osobnom smere. Papier je z tohto pohľadu tradičnou hodnotou, niečím hmatateľným v dnešnej čiastočne virtuálnej realite.

Pre mňa osobne sa headline kampane naplnil doslova. Aj vďaka papieru a práci s ním mám možnosť stretnúť mnoho hviezd, úspešných ľudí v umení či biznise. Tieto hviezdy sú skutočné, bez relativity šoubiznisového pozlátka.

Vo vzorkovníku DESIGN PAPERS máte aj papiere v odtieni Gold, ktoré sa nám hodia do témy čísla. Ale nie je škoda na také krásne papiere niečo písať alebo tlačiť?

Pomôžem si naším headlinom: „Doprajte rozlet vašim predstavám s Europapierom!“ Papier je médium - pridanou hodnotou je text, kresba, fotografia, inštalácia... Je stvorený, aby bol popísaný, použitý, uchoval a zhmotnil predstavy umelca.

Zlato alebo striebro?

Au! Zlato, jednoznačne :)

Je pre teba zlato niečo veľmi špeciálne, určené len na zvláštne príležitosti, alebo má miesto v každodennom živote?

Zlato je len symbol, zhmotnenie konzumu. Nepotrebujeme ho k životu, no iracionálne po ňom túžime. Po mnohých veciach... Ak si odmyslím túto metaforickú stránku otázky, zlatá farba ma fascinuje a nemyslím, že je potrebné čakať na špeciálnu príležitosť. Nemusela by prísť.

Golden Era, foto: Evelyn N. Benčičová

Golden Era, foto: Evelyn N. Benčičová

Ešte nám povedz, ako vznikla táto tvoja jagavá fotka?

Na vašu objednávku predsa :) bolo by nudné písať o zlatých papieroch a nedržať sa zlatej témy aj po vizuálnej stránke. Pretože papier predstavujeme aj prostredníctvom spolupráce s umelcami, tentoraz som oslovila Evelyn N. Benčičovú. Golden Era je jej umeleckou výpoveďou, pre ktorú sme poskytli papier a priestor. Najlepšie však vysvetlí svoju interpretáciu autorka sama. Na scénu k môjmu portrétu použila 300 g zlatý ultralesklý papier Mirror, ktorý vytvoril zaujímavý efekt odrazu reality  a to je symbolické pre tému GOLD všeobecne. Zlato v ponímaní luxus oddávna deformuje vzťahy, morálku a charakter ľudských bytostí. Zároveň ho spoločnosť vníma ako úspech, prví sú zlatí... preto nemoralizujme, ak túžime byť úspešní, užívať si jeho lesk a konzumný až dekadentný spôsob života. Každý má možnosť definovať a žiť vlastné hodnoty. Ja osobne mám svoje „Zlato“ doma, zlatíčka sú moji traja chlapi.