Rádio_FM vás i zaodeje

Foto: Katarína Acél

Foto: Katarína Acél

Rádio_FM predstavilo novú sériu brandovaných tričiek s dizajnom od známych umelcov. Fanúšikovia Rádia_FM si tak budú môcť obliecť letné tričká s dizajnom od Michaely Chmelíčkovej, Emila Drličiaka, Ivany Šátekovej, Daniely Olejníkovej a Alexandry Hudecovej. Ide o druhú limitovanú edíciu dizajnérskych tričiek v počte 100 kusov z každého dizajnu.


Dizajn k relácii Experimental_FM vytvoril Emil Drličiak. Znázorňuje zvukovú stopu v modrej farbe na čiernom podklade. Ako sa vyjadril Emil Drličiak, jeho nápad vznikol z podstaty vzťahu hudby a experimentovania. „Použil som motív zvukovej krivky, ktorá je vygenerovaná priamo z názvu „experimental“. Pôvodne som do toho chcel zakomponovať aj QR kód, aby sa to tričko dalo čítať a malo zvuk. To by potvrdzovalo, že Rádio_FM má cveng,“  konštatoval Drličiak. Nakoniec vytvoril len grafiku, kde je moderátor programu Experimental_FM Daniel Baláž spoluautorom trička. „Návrh vznikol na základe hlasu Daniela Baláža, ktorý mal vyskúšať rôznu dikciu a intonáciu pri vyslovovaní slova Experimental_FM,“ opísal postup práce Drličiak. „Je to v podstate veľmi konzervatívny prístup. Chcel som zdôrazniť techniku, ľudský prístup, spoluúčasť moderátora a dizajnérske ego,“ dodal Drličiak.

Budova Slovenského rozhlasu sa vyníma na tričku od Michaely Chmelíčkovej, ktorá vsadila na  minimalizmus. Slovenský rozhlas v tvare obrátenej pyramídy je podľa jej slov ikonickou budovou. „Prišlo mi to ako prvý symbol, ktorý by mohol zastupovať Rádio_FM ako také,  zároveň je to symbol Bratislavy. Táto budova má tiež taký sci-fi výzor, a to ma na tom veľmi baví,“ povedala o svojom motíve Chmelíčková, ktorá sa v poslednom období zaoberá vo svojej tvorbe práve symbolmi.

Foto: Katarína Acél

Foto: Katarína Acél

Tričko relácie Headbanger_FM znázorňuje netopiera s odtrhnutou hlavou, ktorého krv tvorí nápis heavy-metalovej relácie. Autorka motívu Daniela Olejníková sa inšpirovala kultovým aktom v metalovej histórii, kedy spevák Black Sabbath Ozzy Osbourne odtrhol vlastnými zubami hlavu netopiera na koncerte pred očami publika. „Môj netopier už na koncertoch hlavou síce zametať nebude vedieť, ale fanúšikovia Headbangeru_FM si to stále môžu dovoliť,“ poznamenala s úsmevom Olejníková.

Ivana Šáteková využila ako námet pre tričko Pohody_FM svoj starší motív z kolekcie obrazov Na skle maľované, kde hľadala podobu súčasného folklóru. Modré tričko tak zdobia folkórne postavy, ktoré sedia za stolom s Hello Kitty, pánom z Kentucky Fried Chicken, či Barbie. Tričko podľa nej charakterizuje reláciu Pohoda_FM vtipom a veselou atmosférou.  

V kolekcii tričiek sa tiež objaví dizajn od Alexandry Hudecovej, ktorej nápad získal najviac hlasov v poslucháčskej súťaži Rádia_FM na sociálnej sieti, kde prebiehalo výberové kolo z 10 návrhov. „Rádio_FM mám pustené často, tak som zareagovala na výzvu a poslala som rôzne motívy. Vybrali si neotopiera, o ktorom je  známe, že má veľké a šikovné uši, ktoré všetko počujú a  riadia sa vibráciami. Netopiere sú mi sympatické, pretože fungujú v noci, presne ako ja,“ poznamenala Hudecová. 

Tričká nájdete v e-shope Kompot. Ale neváhajte, z každého dizajnu je vyrobených 100 kusov!