Raňajkové dizajn menu... konzumovanie vizuálnych lahôdok

Foto: Marika Majorová

Foto: Marika Majorová

Inspire magazine si síce berie letnú dovolenku, no snívajúci inšpiratívni ľudia stále niečo robia! Kam napríklad chodia za inšpiráciou sme zistili v rozhovore s Máriou Danišovou z Europapieru. Chcete vedieť, čo je to „raňajkové dizajn menu“?


Pri raňajkách môžete rozmýšľať o tom, čo vás v ten deň čaká alebo, a to vám radíme!, o tom, čo sa vám snívalo. Vyšší level sú raňajky kreatívne, dizajnové. (Nemyslíme tým nastajlovanú zeleninu na tanieri). Čo tak dať si raňajkové dizajn menu? Nebude to príliš veľký hlt? Je potrebná istá dávka prípravy, odvahy, či špeciálnych ingrediencií? Skvelé by bolo stretnúť pri tom kopu známych, pohovoriť si o ich projektoch a snoch, objaviť novú krásu... My z Inspire sme samozrejme pri tom! Aj o koncepte eventu „Raňajkové dizajn menu“ sme sa rozprávali s Máriou Danišovou zo spoločnosti Europapier Slovensko, zodpovednou za backselling a marketing divízie Design Papers.            

Nastaviť akciu na deviatu hodinu ráno je odvážne. Najmä ak pozývaš kreatívcov, pre ktorých je to čas REM fázy. Prečo im (nám) to robíš?

V tom je práve tá pointa! Mnohí ešte snívajú... Ach, a asi aj ja som nenapraviteľný rojko a idealista ☺ myslím, že raňajky v dobrej spoločnosti ma dokážu naštartovať rovnako ako vás. Tá ranná hodina je tiež z praktických dôvodov, celý deň je potom ešte pred nami...

A kde sa vlastne zobral nápad na dizajnové raňajky? Ako často budú?

Ten nápad nie je ničím originálny či výnimočný – nie, bohužiaľ, neobjavila som Ameriku! No pri mojej práci objavujem mnoho skvelých ľudí, ktoré realizujú, príbehov, ktoré žijú a to ma neustále inšpiruje. Či už s naším papierom súvisia viac alebo menej, chceme poskytnúť priestor na ich prezentáciu a networking v rámci raňajok vo veľmi neformálnej atmosfére. Takže nebude to o nás, ale o vás! A aby to bolo návykové, tak interval raz mesačne – vždy s novou témou a spíkrami, lahôdkami vizuálnymi a taktiež energeticky výdatnými. Samozrejme, dobrá káva nemôže chýbať.

Aj nám prezradíš, aké boli ohlasy po prvých (aprílových) raňajkách?

Veľmi sa teším všetkým pozitívnym ohlasom, rovnako ako konštruktívnym pripomienkam. Aj napriek neformálnej atmosfére beriem túto aktivitu maximálne seriózne ☺ účastníci vždy vyplnia anketu, nazáklade ktorej vyberám ďalších spíkrov a témy. Prvé raňajky boli výnimočné odštartovaním tejto aktivitya témou – inšpirácia severskými krajinami predstavením výnimočného papiera MUNKEN od nášho partnanera Arctic Paper. Grafickí dizajnéri ho dôverne poznajú a radi s ním pracujú. Lokálne zastúpenie Arctic Paper nám každý mesiac prinesie na raňajky „vizuálne lahôdky“ – aktuálnu európsku print produkciu tlačenú na papieroch MUNKEN – špeciálnu zásielku zo švédskej centrály Arctic Paper. Kreatívci tak majú jedinečnú možnosť vidieť a inšpirovať sa – dizajnom, aktuálnymi trendmi a produkčnými možnosťami materiálu, ktoré sú dostupné aj v našich lokálnych podmienkach. Nielen CHANEL a Karel Lagerfeld môže použiť papier MUNKEN pre publikáciu The Little Black Jacket / Chanel´s Classic Revisited.

Koho tam môžu ľudia stretnúť? Teda okrem Inspire magazine...

Komunita, pre ktorú event pripravujeme, sú kreatívci a ľudia pôsobiaci v oblastiach ako marketing a PR, reklama, produkcia a tlač, grafický dizajn, fashion. Nechcem to presne definovať, pretože kreatívny papier v dnešnej dobe online technológií zažíva svoju renesanciu a mnoho ľudí opäť hľadá toto tradičné médium. 

Vždy je to aj o konkrétnom papieri. Dá sa ku každému zladiť téma raňajok?

Kreatívnych papierov je neskutočne veľa, len pre predstavu ich základné rozdelenie podľa vizuálnych vlastností: hladké, štruktúrované, farebné, metalické, transparentné, eko a špeciálne. Preto na raňajkách predstavíme vždy len jeden papier, no v rôznych kontextoch a súvislostiach. Samozrejme produktový špecialista aj vzorkovníky celého sortimentu sú k dispozícii.

Máš pripravené témy raňajok dopredu?

Áno, som typ plánovač a veci mám rada pod kontrolou. Ostane potom viac času na realizáciu a koordináciu partnerov, programu.

Koľko ich vlastne bude?

Nuž, kreatívnych papierov máme v sortimente 1 500, takže až do vyčerpania tém, účastníkov a organizátora...☺

Nie je to však len o jedle a o papieri. Čo sa na dizajnových raňajkách ešte deje?

Ako som už povedala, raňajky sú o vás – do veľkej miery viete ovplyvniť témy a program. K prezentáciám pribudnú aj workshopy či testovanie. Na júnových raňajkách budeme tvoriť papierové čelenky s krásnou éterickou mladou speváčkou.

Inspire magazine patrí k tým šťastným vyvoleným, ale ako sa niekto ďalší vôbec dostane k pozvánke?

Komunitu pozvaných rozširujú samotní účastníci raňajok a to vyplnením ankety, v ktorej uvedú, koho by radi stretli na ďalších raňajkách, či už ako účastníka, alebo spíkra. Sami teda rozhodujete, s kým budete u nás raňajkovať.

Ešte mi prezraď, o čom snívaš?

Fúúúúha! To je ale ťažká otázka, najmä pre mňa, som poverčivá a mám rada tajomstvá. Takže, kým sa mi sny nesplnia, nerada prezrádzam viac. Samozrejme, svetový mier je pre matku dvoch detí rovnako dôležitý ako nové topánky zo stránok obľúbeného fashion magazínu. ☺ Z tých posledných splnených pracovných snov je to spolupráca s Tonbogirl na projekte 1shirt_13women_N.2, ktorý Marika v exkluzívnej predpremiére predstavila práve na našich raňajkách. Pri produkcii sme mali možnosť prvý raz na Slovensku otestovať tlač na MUNKEN v gramáži 600 s foto módom tlače. Snívanie o všetkom (ne)možnom však každému odporúčam, rovnako ako tie výdatné raňajky po prebudení!


Foto: Kristiana Vavreková (TWDT), Dávid Doroš