S=YZ

Absolventka London College of Fashion v Londýne YZ Song má s módou bohaté skúsenosti. Ešte počas štúdia spolupracovala s návrhármi Johnatanom Saundersom a Alexandrom McQueenom a hneď po jeho skončení získala cenu za najlepšiu ready-to-wear kolekciu na medzinárodnej súťaži GenArt v New Yorku. Svoje kolekcie predviedla na posledných 6 sezónach Seoul Fashion Week a taktiež sa aktívne zapája do rôznych medzinárodných módnych veľtrhov ako napríklad Designers&Agents, Who’s next, Capsule…


Brand concept: Príťažlivý High-End Casual. Základné jednoduché siluety s dotykom zmyselnosti. Značka sa snaží o kombináciu nositeľných, každodenných, ľahko kombinovateľných kúskov s iskrou sofistikovanosti, individuality a prepracovaných detailov. Jednotlivé kúsky sú navrhované tak, aby podtrhli momentálne módne trendy avšak nestrácali svoju nadčasovosť. Toho sa YZ (okrem použitia klasickej siluety) snaží aj výberom kvalitných a poctivých materiálov.

F/W 2014 Concept: Interaction

Farby: čierna, mint, dull sky, okrová, lilac, khaki

Materiály: koža, vlna, neoprén, umelá kožušina

Koncept: Retrospektíva do módy 80-tych rokov prostredníctvom exkluzívnych digitálnych potlačí a výšiviek. Vyjadrujú interaktívnu komunikáciu medzi mužom a ženou, hľadanie harmónie.

Názor Inspire: Deklarovaná klasická silueta ako základný prvok značky sa objavuje najmä v klasických strihoch puzdrových a A sukní. Koža a kožušina sú síce nesmrteľné, no v kombinácii s digitálnou potlačou svoju nadčasovosť trocha strácajú. Hoci ja osobne na farby veľmi nie som, YZ skombinovala rôzne pastely spôsobom, ktorý prvoplánovo „nekričí“. Na mňa osobne najviac zapôsobili celočierne modely a naberané sukne s priehľadným detailom - bez váhania by som ich zaradila do svojho každodenného šatníka. Mikiny a bundy s nádychom varsity jackets sú v Kórei stále veľmi populárne, takže ich zaradenie do kolekcií je tak nejak samozrejmé. V tomto prípade podľa môjho názoru pekne kontrastovali s klasickými sukňami a návrhárka sa tak šikovne vyhla vytvoreniu diorovského new looku.   

Fotky: Nat Cíbiková

Video by: Nat Cíbiková


London’s College of Fashion absolvent YZ Song got rich experiences with world of fashion. During studies worked with Johnatan Saunders and Alexander McQueen and right after the graduation was awarded as the best Ready-to-wear designer at GenArt international design competition in New York. S=YZ has presented her collections through seasons of Seoul Fashion Week and keeps to participate in various international fashion trades like Designers&Agents, Who’s next, Capsule,…

Brand concept: Glamurous and High-end Casual. Classic silhouettes with touch of sensuality. Brand is trying to combine wearable, every-day and easily combinable pieces with hint of sophistication, individualism and elaborate details. Every piece is designed to underscore current fashion trends, but without losing its timelessness.  Beside usage of classical silhouttes, S=YZ use the finest and most pure materials.

F/W 2014 Concept: Interaction

Colors: black, mint, dull sky, custard, lilac, khaki

Materials: leather, wool, neoprene, faux fur

Concept: Flashback to 80s fashion, trough exclusive digital prints and embroidery that express “The interactive communication between Man and Woman. Seeking for a harmony.

Inspire review: Declared classical silhouette appears mainly as classis cuts of A and pencil skirts. Leather and fur are indeed immortal, but by mixing them with digital prints they somehow lose their timelessness. Although, I personally don’t like colors that much, S=YZ used various pastels in very unobtrusive combinations. The most impressive all-black outfits and frilly shirts with sheer details were the most impressive and I’d immediately rank them to my every-day wardrobe. Sweatshirts and varsity jackets are still very popular among Korea and they appeared in S=YZ collection as well. In this case they contrasted with classic skirts very nicely and designer skilfully avoid creating Dior’s New Look. 

Photos by: Nat Cíbiková