Veryberry - "Party makeri" tých najštýlovejších večierkov

Tento rok zabudnite na „Besiedku pod jedličkou“. Nečakajte školníka prezlečeného za Mikuláša. Pretože vianočný večierok… to nie je len tak. Chce to šmrnc. A tento rok určujú trendy Kika a Maťo. Dvojica stojaca za eventovkou Veryberry. Že stále neviete? Tak pozorne čítajte, aby bol aj váš večierok top.


Začnite tak zľahka – predstavte sa nám.

Kika: Sme agentúra Veryberry a dokážeme čokoľvek, čo si viete vymyslieť. Máme radi zaujímavé veci a nové trendy, vždy sa snažíme niečím prekvapiť. Radi ponúkame netradičné a ľúbivé riešenia a naše obľúbené citoslovce je „jéééj“.

Agentúra Veryberry si stihla za dobu svojho pôsobenia nájsť veľa priaznivcov a vybudovať si meno. Ako ste sa k tejto práci dostali?

Kika: Ja som taký ten oragnizačno–veliteľský typ, vždy som rada usporadúvala večierky, pomáhala priateľom s narodeninami a dohadzovala rôzne veci. Akosi sa to u mňa vyvinulo prirodzene a po nástupe na vysokú školu som mala možnosť pričuchnúť k eventom. Tam som sa rozhodla v tom pokračovať profesionálne.

Maťo: Ja som zasa ten typ, ktorý sa nebojí skúšať nové veci. A počas vysokej (áno sme s Kikou spolužiaci), ma oslovili organizátori študentských párty, či im nepomôžem. Začalo to idea makingom, nejakým copywritingom na facebook. Neskôr prišla ponuka, či nepôjdem do agentúry ako mužský pohľad na ľúbivé eventy. Ja som išiel a dobre som spravil.

Čím sa líšite od iných agentúr?

Maťo: Nerobíme veci podľa šablón. Netvrdíme, že sme jediní, ale zakladáme si na tom. Aj do najmenšieho eventu, nech sú to aj „raňajky v staničnom bufete“, sa snažíme dostať niečo neobvyklé. Sledujeme najnovšie trendy a tie si potom spájame do možných aj nemožných kombinácií.

Aký bol rok 2014 pre agentúru Veryberry? Čo máte za sebou?

Kika: Rok 2014 bol pre Veryberry niečo ako štartovací rok. Začali sme reálne fungovať ako firma a hneď sme sa stretli s klientmi ako H&M, Nadácia Tatra banky, Websupport a ďalší. Bol to ten povestný krst ohňom, ale sú to aj neoceniteľné skúsenosti, za ktoré našim klientom veľmi pekne ďakujeme. Podľa nás to bol úspešný rok.

Foto: Welin Nagyová

Foto: Welin Nagyová

Sú Slováci pripravení nechať si urobiť večierok na kľúč?  Prichádzajú klienti s vlastnými nápadmi alebo len schvália koncept a dorazia „na hotové“?

Maťo: Koncept väčšinou stanovujeme my a klient ho potom schvaľuje. Občas ale klient určitú predstavu má a chce od nás, aby sme dotiahli detaily a vybavili celú produkciu. My nemáme problém so žiadnou so spomínaných alternatív a tešíme sa na všetkých klientov. Aj keď sa vždy radi vybláznime pri akcii na kľúč. No všetko záleží od dôvery. A tú si musíte u klienta najskôr získať.

Vždy teda začínate plánovanie večierku stanovením konceptu?

Kika: Koncept je pre nás kľúčový, je to alfa omega celého eventu. Od konceptu sa odvíja catering, program, výzdoba a všetko ostatné. Rozdiel je v tom, či koncept dodávame my alebo s konceptom príde klient a my dotvárame detaily.

Vo vzduchu visia Vianoce a každý by chcel originálny večierok. Prezradíte, čo je na túto sezónu trendy? Ako zaručiť, aby bol môj večierok spomedzi všetkých tým „NAJ“?

Kika: Naj večierok si zabezpečíte hlavne s Veryberry (smiech). Ale je niekoľko tipov, ako na to. V prvom rade sa treba spamätať skôr ako v decembri. Nespoliehať sa na klasické vianočné klišé a vyhradiť si dosť času na organizáciu, prípadne osloviť niekoho, kto skúsenosti s organizáciou má, aby ste si na vianočnom večierku nenašli nechcený darček.

Čo sa trendov týka, tento rok sa využívajú tradičné vianočné symboly vytvorené z netradičných predmetov, čiže pokračujeme v homemade výrobkoch a hľadáme pre ne alternatívne využitie. Motívy vianočných večierkov sa opakujú a je na jednotlivých klientoch, či chcú ísť na organizáciu tradičným spôsobom, alebo chcú zorganizovať prekvapivý vianočný zážitok.

Foto: Welin Nagyová

Foto: Welin Nagyová

Podľa tohto je to vlastne jednoduché. Objednáme priestor, jedlo a pitie a večierok je na svete.

Maťo: Áno, dá sa to aj tak povedať, ale... vždy je nejaké „ale“. A preto sú skúsenosti vaším najlepším priateľom proti nespavosti a stresu. Každý event sa dostane do štádia, keď treba niečo riešiť a v návale povinností v práci a organizácie zo zákona niečo zabudnete, ak nemáte patričné skúsenosti. Čaro je v detailoch, na ktoré treba myslieť a my na ne myslíme neustále. Radšej nech nespíme my, ako naši klienti.

Myslíte si, že by zamestnanci mali mať nárok na vianočný večierok?

Maťo: Podľa mňa by mal byť vianočný večierok zakorenený v pracovnom zákone a šéfstvo by malo robiť Santu a škriatkov (smiech). Ľudia by mali cítiť, že si zamestnávateľ váži ich prácu a neberie ich len ako pracovnú silu. Večierky sú aj marketingovým nástrojom, nielen možnosťou ako si zažúrovať za firemné peniaze. Treba si však stanoviť, čo chceme dosiahnuť a ako to budeme robiť. Chceme utužiť kolektív alebo vidieť ako sa správajú jednotlivci v spoločnosti, kto bude vhodný ako predajca, kto je skôr ten utiahnutý a postávajúci v kúte? Večierky prezrádzajú a dokážu veľa.

Zvyknú firmy usporadúvať skôr večierky pre zamestnancov alebo pre obchodných partnerov?

Maťo: To závisí od toho, čo chcú večierkom dosiahnuť. Večierky pre partnerov sú skôr PR nástrojom na udržanie si dôležitých klientov, dodávateľov, nadviazanie nových vzťahov. Vlastne predávate sami seba. Naopak, večierky pre zamestnancov sú spravidla teambuildingové eventy a bývajú menej okázalé ako eventy pre partnerov. Väčšie spoločnosti robia obidva druhy eventov, menšie firmy skôr iba zamestnanecký večierok ako poďakovanie.

Foto: Welin Nagyová

Foto: Welin Nagyová

Keď už sa stále motáme okolo toho utužovania vzťahov – ja napríklad nemám rada rôzne teambuildingové aktivity. Vyžadujú ich klienti?

Kika: Aktivity pre hostí treba naplánovať, ale ľudí netreba nútiť, aby sa ich museli zúčastniť. My sa skôr snažíme, aby si ľudia mohli vybrať, či sa chcú do aktivity zapojiť alebo sa budú len pozerať a zabávať sa. Nazvyme to tvorivé dielne.

Ako dlho trvá príprava takého večierku? Ako dlho dopredu je potrebné nabriefovať agentúru? Stíham to ešte vôbec?

Maťo: S prípravami už treba začať, ak už aj nie je neskoro. Opäť to záleží od toho, čo máte na mysli. Je to veľkolepý večierok pre klientov? Tie naj priestory už budú pomaly rozchytané, ale ešte stále nie je nič stratené. Problém nastáva skôr vtedy, keď chcete niečo do týždňa. Ale aj s tým sa vieme popasovať, akurát to už nemusí korešpondovať s prvotnou predstavou.

Kika: V ideálnom prípade sú to tri týždne a viac, záleží od veľkosti eventu. Veľké eventy pre väčší počet ľudí s vystupujúcimi samozrejme zaberú viac času na organizáciu ako večera pre právnickú kanceláriu. Rozhodne však môžeme odporučiť záujemcom, aby nečakali do poslednej chvíle. Veď kto skôr príde, ten skôr večierkuje.


Že ešte stále nemáte svoj vianočný večierok naplánovaný? A chýba vám výzdoba, občerstvenie aj kostýmy? Jeden elf mi pošepkal, že Kika a Maťo budú to pravé orechové. A ak budeme poslúchať, možno aj my v Inspire dostaneme pod stromček večierok od Veryberry :)